Lenktynininkas Antanas Juknevičius pasiekęs dvyliktojo greičio ruožo finišą įveikė ir 13-ąjį savo Dakarą, tačiau likus 50-čiai kilometrų iki finišo jis pakliuvo į nepavydėtiną situaciją. Trasoje A. Juknevičių sustabdė Vladimiras Vasiljevas, kurio automobilis patyrė techninį gedimą. Savo eiga jis važiuoti negalėjo, todėl paprašė lietuvio partempti iki finišo. Žinodamas apie didelę laiko persvarą, kurią V. Vasiljevas turėjo prieš Vaidotą Žalą kovoje dėl TOP-10, A. Juknevičius nusprendė neatsisakyti suteikti pagalbos jos prašančiam ir partempė lenktynininką į finišą.

„Likus 50 kilometrų iki finišo pamatėm, kad mus kažkas stabdo. Galvojom, kad prašys tik šiek tiek patempti, tačiau sulaukėm prašymo partempti iki finišo. V. Vasiljevo automobilyje nusisuko pagrindinis velenas, todėl jis negalėjo pasiekti finišo sava eiga. Tokia bėda trasoje gali ištikti kiekvieną. Toks tas Dakaras, negali žmogaus palikti bėdoje, kai jis prašo pagalbos. Jeigu nebūčiau sutikęs padėti aš, tai būtų padaręs kažkas kitas, bet tai lieka tik spėliojimai ir visa tai yra sporto dalis”, – situaciją iš savo perspektyvos aiškino Dakaro legenda A. Juknevičius.

Partempęs V. Vasiljevą į finišą, A. Juknevičius sulaukė iš lenktynininko kito prašymo – nutempti jo automobilį iki galutinio kontrolės taško, esančio prieš finišo podiumą, tačiau lietuvis tai daryti atsisakė.

„Vasiljevas paprašė manęs, kad nutempčiau jį iki podiumo, tačiau atsisakiau tai padaryti. Trasoje negali atsisakyti padėti tam, kuris prašo pagalbos, tačiau nuo finišo iki podiumo jis turės kapstytis pats. Laikydamasis sportinės etikos ir padėdamas žmogui, kuris prašo pagalbos, pastačiau save į labai nepavydėtiną situaciją, nes Vaidas bendroje įskaitoje dabar rikiuojasi iš karto už V. Vasiljevo – 11-oje vietoje. O labai norėjosi, kad Vaidas šiame Dakare iškovotų vietą TOP-10”, – sakė A. Juknevičius.

Laukė trumpas, bet klaidus greičio ruožas

Sausio 14-ąją vykusiame dvyliktajame – paskutiniame – greičio  ruože Dakaro dalyviams sportiniu tempu teko įveikti 164 kilometrų atstumą. Tačiau iki vietos, kur buvo duodamas startas dar teko pasivažinėti 230 kilometrų bendrojo naudojimo keliais. Dvyliktame greičio ruože Dakaro organizatoriai žadėjo 65 proc. žvyro, 27 proc. smėlio ir 8 proc. liūdnai pagarsėjusių Saudo Arabijos akmenų. Transformuokime šiuos procentus į trasoje dalyvius pasitikusius iššūkius.

Pirmoje greičio ruožo dalyje „Kreda“ komandos lenktynininkų duetas turėjo įveikti per kanjonus vingiuojančius žvyro keliukus ir navigacinius iššūkius juose. Vėliau sekė viena kitą keičiančios sudėtingos bekelės sankryžos, išvagotos daugybės klaidingų krypčių provėžų ir smėliu apipustyti slėniai bei kanjonai. O galiausiai teko pasivažinėti siaurais keliukais, nusėtais didžiuliais akmenimis, pasivaišinti gera porcija dulkių ir išbandyti dalį trasos, kuria finišo link judėjo „Dakar Classic“ kategorijai priklausantys retro automobiliai.

Įveiktas jau 13-tas Dakaras

Dvyliktame greičio ruože „Kreda“ sportininkų duetas startavo iš 39-osios pozicijos. Beveik 110 kilometrų viskas vyko kaip įprastai – komanda savo tempu vieną po kito rinko kelio taškus, kol likus 50-čiai kilometrų iki finišo sulaukė prašymo pagelbėti trasoje gedimą patyrusiam sportininkui. Temdamas jį finišo link, A. Juknevičius prakirto du ratus, tačiau tai nesutrukdė sėkmingai pasiekti dienos finišo, preliminariai 48-oje vietoje ir įveikti 13-to karjeroje Dakaro ralio.

„Dakaras yra puikus gyvenimo nuotykis, nors šiandieninis greičio ruožas buvo tikras ratų žudikas. Organizatoriai paskutinę dieną neleido ilsėtis ir trasoje dirbom išsijuosę. Tempdami Vasiljevą dar du ratus prakirtom akmenuotame ruože, bet toks tas Dakaras. Svarbu, kad esam finiše. Dabar savo kolekciją papildysim dar vienu medaliu, nes įveikėm dar vieną Dakarą. Džiaugiuosi, kad pavyko įveikti visus Dakarus, kuriuose startavau sėdėdamas lenktynininko kėdėje. Gal šiemet rezultatas ir ne toks, kokio norėtųsi, bet kitais metais, manau, pakeisim techniką ir grįšim į savo įprastas pozicijas“, – po finišo sakė „Kreda“ komandos pilotas A. Juknevičius.

Už 268 kilometrų vingiuotais ir siaurais keliais nuo dvyliktojo greičio ruožo finišo Dakaro dalyvių laukė paskutinis formalumas – finišo podiumo ceremonija.

Išbandę savo ir lenktyninės technikos galimybių ribas, ant podiumo kils dalyviai, įveikę sunkiausiomis pasaulio dykumų lenktynėmis tituluojamą Dakaro ralį. Tarp jų bus ir 241 numeriu pažymėta „Kreda“ safari stiliaus „lapė“. Už jos vairo – 13-ąjį savo Dakarą įveikęs legendinis lenktynininkas Antanas Juknevičius ir po ilgos pertraukos į Dakarą kartu su visa Latvija sugrįžęs šturmanas Didzis Zarinis. Jis šiemet įveikė 6-ąjį savo gyvenimo Dakarą.

Kada komanda grįš į Lietuvą?

Ilgai Saudo Arabijoje „KREDA” komanda užsibūti neketina. Jau sausio 15 dieną laukia ilga kelionė į Lietuvą. Lėktuvas, skrendantis iš Frankfurto, Vilniaus oro uoste leisis sausio 15 d. 23:45.

2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyko Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, įveikęs 13-ąjį savo Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.