Nematomas Dakaras: pinigai gali beveik viską

Nematomas Dakaras: pinigai gali beveik viskąDakaro ralis – atskiras pasaulis. Su savo dievais ir nevykėliais, pramogų pasaulio žvaigždėmis, taisyklėmis, garbės kodeksu, gėrio ir blogio samprata. Tai nėra tik lenktynės bekelėmis ar sunkiai išvažiuojamais keliais.

Po šių varžybų pavadinimu slypi daugybė spalvų: lyderiai čia gauna išskirtines sąlygas, o pinigai ir technika dažnai daro didesnius stebuklus nei lenktynininkai. Nors lenktynininkai irgi yra svarbūs.

Ir vis dėlto Dakaras – magiškas žodis. Jis mažai kam siejasi su Senegalu – valstybe Vakarų Afrikoje, kurios sostinė yra Dakaras. Net paieškos sistema, pateikus užklausą „Dakar“, pirmiausia išmeta informaciją apie ralį, o ne apie miestą Žaliojo Kyšulio pusiasalyje Atlanto vandenyne.

Kasmet į Dakaro ralį atvyksta šimtai adrenalino ieškotojų. Šimtai vyrų ir viena kita moteris, pasiryžę ištverti alinančių lenktynių pragare. Nors tai pavyksta mažiau nei pusei.

Dakare žūsta žmonės, lūžta ar net visiškai sudega brangi technika. Pasiekti finišą prilygsta pergalei, nors sportinis principas laimėti irgi niekur nedingsta.

Šiemečiame Dakare abu Lietuvos ekipažai užvažiavo ant garbės pakylos, po finišo statomos tik visą ralį įveikusiems jo dalyviams: Benediktas Vanagas ir Andrejus Rudnickis su „Toyota Overdrive“ buvo 24-i, Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba su „Mebar“ – 60-i.

Dakaro mėsmalėje šiemet sukosi ir „Lietuvos ryto“ žurnalistė. Šiose lenktynėse – galybė rašytų ir nerašytų taisyklių, aibė smulkmenų, kurias pravartu žinoti į ralį vykstantiems pirmą kartą. Tačiau esminė – svarbu turėti daug pinigų. Mat Dakare jie lemia ypač daug.

Trasos. B.Vanago ir A.Juknevičiaus ekipažų galimybės šiame Dakare buvo visiškai skirtingos. Tai tapo aišku dar gerokai iki lenktynių starto, kai varžybų dalyviams buvo paskirti starto numeriai.

Ant juodo B.Vanago ir A.Rudnickio „Toyota Overdrive“ užklijuoti lipdukai su skaičiumi 339, ant balto A.Juknevičiaus ir E.Duobos „Mebar“ – su skaičiumi 379. Šie skaičiai reiškia ne tik starto numerį, bet ir eilės tvarką, pagal kurią į trasą pirmajame greičio ruože išvažiuoja automobiliai.

Lyderiai į trasą išleidžiami kas dvi minutes ar minutę, paskui startuojantieji – kas pusę minutės. Tai reiškia, kad vėliau išlėkusieji į trasą jau turi ryti prieš tai pravažiavusiųjų dulkes.

Lekiantys greičiau nei esantys priekyje priversti pavojingai lenkti, o lenkimas – viena pagrindinių avarijų Dakare priežasčių. Pirma, per dulkes sunku įžiūrėti, kas vyksta aplinkui, ir rasti lenkti tinkamą vietą. Antra, trasos neretai tokios siauros, kad lenkiant būtina lėkti į kelkraštį. O šis neretai apaugęs krūmokšniais, jame gausu išgraužų ar skardžių.

Be to, pirmieji lenktynininkai įveikia kitokią trasą nei į ją įvažiavusieji gerokai vėliau. Šie dažnai net neturi galimybių važiuoti taip greitai, kaip norėtų, nes yra priversti galynėtis su trasa, o to nereikia daryti lyderiams.

Tai ypač juntama, pavyzdžiui, fešfešo tipo smėlyje. Lyderiai pravažiuoja dar kieta jo pluta, kurią išdegina kaitri saulė. Todėl jie šiuo ruožu lekia tarsi greitkeliu. Vėliau startavusieji jau kapanojasi ištryptame smėlyje. Jis smulkus ir birus lyg cukraus pudra, o po juo neretai slepiasi ir technikai itin pavojingos kliūtys – duobės, aštrūs akmenys, išgraužos.

Technika. Kas yra B.Vanago „Toyota Overdrive“ ir A.Juknevičiaus „Mebar“? Formaliai abu automobiliai yra „Toyota Hilux“, bet tarp jų – daugybė skirtumų.

„Overdrive“ vardu pasivadinęs nepriklausomas Belgijos sportinių automobilių gamintojas „cross country" tipo varžyboms, tokioms kaip Dakaro ralis, siūlantis „Toyota Overdrive“ visureigius.

Jie atrodo kaip „Hilux“, į automobilį montuojamas standartinis variklis, ne viena jo detalė – irgi standartinė. Tačiau visureigio kėbulas turi tik „Hilux“ išvaizdą, nors yra pagamintas iš anglies pluošto ir kevlaro – lengvų ir neįtikėtinai tvirtų medžiagų. Salone stovintys automobiliai yra skardiniai.

5 litrų V8 formos 390 arklio galių „Overdrive“ variklis sureguliuotas sportiniu kompiuteriu, todėl gerokai nutolęs nuo standartinio. Bekelių sportui reikšmingiausias dalis – pakabą, pavarų dėžę, šakes, amortizatorius, net diskus – gamina arba iš geriausių tos srities gamintojų konkrečiai šiam automobiliui užsako „Overdrive“.

A.Juknevičiaus „Mebar“ prototipui (pirmajam tokiam pasaulyje) sukurti panaudota 80 procentų standartinių automobilių dalių. „Mebar“ kabinai, durims, sparnams paimtos seno „Hilux“, priekiui – JAV rinkai gaminamo „Toyota Tacoma“ dalys.

Nors bekelių sporte reikšmingiausios dalys (pavyzdžiui, pavarų dėžė, amortizatoriai) „Mebar“ pritaikytos sportinės, jos yra gerokai pigesnės nei „Overdrive“.

Prototipe įdėtas 4 litrų tūrio V8 formos „Lexus“ variklis – pakankamai galingas daugiau kaip dvi tonas sveriančiam visureigiui.

Dakaro ralio svajonių automobilis vis dar lieka „Mini“. Jis – gerokai brangesnis nei „Overdrive“. B.Vanagas automobiliui paklojo apie milijoną litų, už „Mini" tektų mokėti milijoną eurų.

Esminis skirtumas tarp gero „Overdrive“ ir supergero „Mini“ – variklis. Vienas yra benzininis, kitas – dyzelinis. „Mini“ dyzelinis variklis yra su dviem turbinomis ir jos daro visus stebuklus, sukurdamos itin gerą sukimo momentą. Todėl automobilis trasoje kone skrenda.

Be to, tai itin lengvas ir idealiai subalansuotas automobilis. Net technologijas ištobulinusiam „Overdrive“ iki „Mini" toli kaip iki kosmoso.

Čempionas. Šiemečio Dakaro ralio laimėtojas katarietis Nasseras Al-Attiyah – geras A.Juknevičiaus draugas. Lenktynininkai susipažino 2008 metais Jungtiniuose Arabų Emyratuose, o juos supažindino šaudymo treneris Leonas Molotokas.

N.Al-Attiyah dabar – ne tik dukart Dakaro ralio laimėtojas (pirmąsyk Dakarą laimėjo 2011 m.). Jis – ir 2012 metų Londono olimpinių žaidynių šaudymo bronzos medalio laimėtojas. Katarietis kaip šaulys iš viso dalyvavo penkeriose olimpinėse žaidynėse.

Geri pažįstami N.Al-Attiyah ir A.Juknevičius šiemečiame Dakare dažnai susitikdavo prie pusryčių stalo, mat nuolat apsistodavo tame pačiame viešbutyje. Viešbučius „Žalvario“ komandos lenktynininkams visam Dakaro raliui užsakinėjo „Mini“ komanda.

„Kaip sekasi?“ – kartą bičiulio lietuvio paklausė jau pirmąjį Dakaro greičio ruožą laimėjęs, bet tame etape žemyn dėl viršyto greičio pervažiavime smukęs N.Al-Attiyah.

„Nekaip“, – neslėpė visą ralį bėdų dėl prototipo „Mebar" turėjęs A.Juknevičius.

Antanas, full attack“, – draugą mokė Dakaro lyderis.

Tas N.Al-Attiyah pasiūlymas atakuoti taip prigijo lietuvių stovykloje, kad žodžių junginys „full attack“ lyg padrąsinimas skambėjo net juodžiausiomis lenktynių akimirkomis.

Koks yra N.Al-Attiyah? „Atviras, noriai bendraujantis, malonus ir visada besišypsantis. Nė karto nemačiau jo surūgusio“, – tvirtino A.Juknevičius.

Lietuvis buvo įsitikinęs, kad katarietis – vienas realiausių pretendentų laimėti šiemetį ralį.

Stephane’as Peterhanselis ir Carlosas Sainzas šiemet neturėjo net menkiausių galimybių, nes važiavo „Peugeot“.

Į Dakaro ralį grįžusi gamyklinė komanda turėjo didelių ambicijų, bet jos buvo nepamatuotos, nes dar nepasitaikė, kad naujokai – o taip vadinami net sugrįžėliai – iškart taptų nugalėtojais. Prie Dakaro reikia priprasti ir prisitaikyti, o pirmaisiais metais dar niekam nepavyko to padaryti.

G.de Villiersas vėl važiavo „Toyota Overdrive“ – geru, bet ne tokiu geru kaip „Mini“ automobiliu. Pietų Afrikos Respublikos lenktynininkas galimybių laimėti galėjo turėti tik tuo atveju, jeigu „Mini“ žvaigždės trasoje būtų išsidaužiusios. Todėl vėl, kaip ir pernai, liko antras.

Pernykštis nugalėtojas ispanas Nani Roma sulūžo jau pirmajame etape. Jame ir prarado net teorines galimybes apginti titulą, kurį, beje, 2014 m. laimėjo ne visai švariai. Laimėti tąsyk turėjo S.Peterhanselis, bet prie finišo jis palaukė ir praleido komandos draugą, kuriam buvo numatyta pirmoji vieta.

Pagalba. Dakaro senbuviai metai po metų niurzga, kad į Pietų Ameriką iš Afrikos perkeltas ralis prarado savo žavesį. Dabartinis ralis – daugiau išlikimo lenktynės automobiliams, o ne žmonėms, kaip buvo Afrikoje. Sacharos smėlynuose ištisas dienas lenktynininkai nematydavo civilizacijos, nesutikdavo jokio pašalinio žmogaus.

Argentinos, Čilės ir Bolivijos greičio ruožai buvo aplipę žiopliais, o pašaliniai įstengdavo įvažiuoti net į trasą. Kai A.Juknevičius ir E.Duoba strigo smėlynuose, naktį jiems pagalbą už 1000 eurų pasiūlė su civiliniu visureigiu į trasą atvažiavę argentiniečiai. Lietuviai pagalbos atsisakė ir išsikapstė patys.

Pagal Dakaro taisykles, trasoje padėti gali tik dalyvis dalyviui, tačiau dabar tos pagalbos sulaukti ne taip lengva. Visi žino apie paslėptą pagalbą, kurią turi turtingosios Dakaro komandos. Jos registruoja kelis automobilius ir sunkvežimius, bet realiai lenktyniauja tik vienas kitas. Visų kitų užduotis – atlėkti į pagalbą lyderiams.

Todėl, pavyzdžiui, visi žinojo, kad pirmajame etape automobilį sulaužęs N.Roma finišą vis dėlto pasieks, nes jį ištrauks vadinamoji šluota – lenktynėse dalyvaujantis, bet realiai kaip užslėpta pagalba važiuojantis sunkvežimis. Net jei automobilis į stovyklą partempiamas, vis tiek laikoma, kad jis pats pasiekė finišą.

Dakare Afrikoje prie sugedusių varžovų stodavo visi. Mat visi žinojo: jei nepadės, kitą kartą ir patys gali nesulaukti pagalbos. O jai prisikapstyti per smėlynus buvo nelengva.

Pietų Amerikos bekelėse į pagalbą niekas neskuba. Jei įstrigęs smėlyje pagalbos prašysi maksimaliai nepasirengęs – po ratais nepakišęs smėlio takelių, nepritvirtinęs virvės – padėti niekas nestos, nes visi skuba į finišą.

Trauka. „Dakaras baigėsi, prasideda Dakaras“, – iškart po šiemečio finišo pareiškė B.Vanagas. Ir jis ne vienintelis toks. A.Juknevičius irgi tikrai žino, kad šis Dakaras jam buvo penktasis, kuriame dalyvavo kaip lenktynininkas, bet ne paskutinis.

Apie Dakaro ralį jau svajoja ir daugkartinis Lietuvos žiedinių lenktynių ir klasikinio ralio čempionas, Lietuvos ir Latvijos sporto meistras Ramūnas Čapkauskas.

„Taip, turiu tokių minčių, – patvirtino 37 metų R.Čapkauskas, legendiniame dykumų maratone ketinantis startuoti su patikrintu šturmanu Tomu Šipkausku. – Tačiau dar turime atlikti aibę namų darbų ir nesu tikras, kad mums tikrai pavyks. Kitąmet, matyt, vyksime pažiūrėti ralio, o 2017 m. gal ir galėsime patys startuoti Dakare.“

Šiame Dakare jau dirbo vienas R.Čapkausko žvalgas. Mechanikas Stasys Greičiūnas padėjo „Žalvario“ komandai ir remontavo nuolat gedusį A.Juknevičiaus ir E.Duobos „Mebar“.

Kainos – kosminės

Dakare brangiai kainuoja absoliučiai viskas. Pavyzdžiui, už lenktynininko ir šturmano registraciją reikia mokėti po 11 tūkst. eurų. Po tiek pat – 11 tūkst. eurų – ir už kiekvieną varžybose dirbantį mechaniką. Šie mokesčiai – tik už teisę būti Dakaro ralyje ir patekti į oficialias varžybų stovyklas, vadinamuosius bivakus.

3100 eurų kainuoja registruoti automobilį. Pagalbos sunkvežimio, kuris juda iš stovyklos į stovyklą, registracija – 4000 eurų. Žurnalisto akreditacija Dakare kainuoja 3200 eurų. Buvo ir nemokamų akreditacijų, tačiau jos leido tik penkis kartus patekti į ralio stovyklą.

Navigacijos sistemą ir saugos įrangą privaloma nuomotis iš Dakaro ralio organizatorių. Tai kainuoja dar apie 1,5 tūkst. eurų. Ir už tai moka absoliučiai visi Dakaro dalyviai.

Nemokamą internetą žurnalistams ralio organizatoriai pasiūlė tik Dakaro atidarymo ir uždarymo dienomis Buenos Airių technoparke. Visu kitu laiku internetą buvo siūloma pirkti, o jo kaina – kosminė: 2400 eurų už internetą iki 2 gigabaitų ir 24 tūkst. eurų už neribotą internetą.

Tačiau net ir mokamas internetas bivakuose prieinamas tik nuo vidurdienio iki 10 valandos vakaro. Turint galvoje, kad į ralio stovyklą tik porą kartų pavyko atvykti anksčiau nei 9 valandą vakaro, pinigai būtų išleisti veltui.

Eglė Šilinskaitė-Puškorė („Lietuvos rytas“) 


Visos naujienos

A.Juknevičius apie grožio konkursų elementus Dakaro ralyje
skaityti
A.Juknevičius pirmasis iš 525-ių Dakaro dalyvių sutvarkė formalumus Le Havre
skaityti
Komandos naujoves pristatęs A. Juknevičius: esame labai gerai susidirbę
skaityti
Antanas Juknevičius: vis daugiau Lietuvos verslų mato automobilių sporte naudą
skaityti
Didėja lietuvių gretos 2018-ųjų Dakaro ralyje
skaityti
Rudens vairavimo akademiją surengęs Antanas Juknevičius: kelyje privalome jaustis užtikrintai
skaityti
Antanas Juknevičius pakartojo lietuvių rekordą „FIA“ pasaulio čempionatuose – finišavo 6-as
skaityti
Antanas Juknevičius prieš „FIA“ pasaulio čempionato finišo tiesiąją: savo tikslus įvykdėme su kaupu
skaityti
„FIA“ pasaulio čempionate Kazachstane Antanas Juknevičius pakilo į TOP-5
skaityti
Antanas Juknevičius po trijų greičio ruožų: turime potencialo prasibrauti iki 5-uko
skaityti
Antroji „FIA“ pasaulio čempionato etapo diena: Antanas Juknevičius finišavo 6-as
skaityti
Pirmame „FIA“ pasaulio čempionato greičio ruože Kazachstane Antanas Juknevičius – 7-as
skaityti
Pasiruošę startui: Antanas Juknevičius įveikė griežtas Kazachstano ralio komisijas
skaityti
Antano Juknevičiaus technika iškeliavo į pasaulio čempionato etapą Kazachstane
skaityti
Antanas Juknevičius dalyvaus „Cross-Country“ pasaulio čempionato etape Kazachstane
skaityti
Antanas Juknevičius atskleidė šturmaną ir pasidalino mintimis apie 2018-ųjų Dakaro trasą
skaityti
Minios žmonių pasitiktas Dakaro vilkas Antanas Juknevičius: šis kartas – ypatingas
skaityti
Antanas Juknevičius po Dakaro finišo podiumo: buvome subrendę rezultatui
skaityti
Antanas Juknevičius pasiekė geriausią visų laikų Baltijos šalių sportininkų rezultatą Dakaro raliuose
skaityti
Antanas Juknevičius po etapo priartinusio prie Baltijos šalių rekordo: turime sėkmingai pasiekti finišą
skaityti
Iki Dakaro pabaigos – vos 2 etapai, ko galime laukti iš lyderių ir lietuvių?
skaityti
10-ame Dakaro ralio etape sublizgėjęs A. Juknevičius įšoko į „Top-20”
skaityti
Liūtys Dakare nuplovė bivuaką ir 9 etapą, nuošliaužos pasiglemžė kaimą
skaityti
Viename sunkiausių 2017-ųjų Dakaro etapų A. Juknevičius finišavo 21-as
skaityti
Be mechanikų naktį praleidusių dalyvių Dakare laukia ilga diena
skaityti
A. Juknevičius po įspūdingo šuolio į 22-ą vietą: dienos planas įvykdytas
skaityti
Lietus skandina Dakaro ralį: sutrumpinta ir pirmadienio maratoninė diena
skaityti
Bolivijos prezidentą sužavėjo Lietuvos ir Bolivijos vėliavų panašumai
skaityti
Atšauktas šeštasis Dakaro ralio etapas – lenktynininkai turės dvi dienas poilsio
skaityti
Su techniniais sunkumais susidūręs A. Juknevičius: svarbiausia finišavome, kausimės toliau
skaityti
Dakaras keliasi į Boliviją: vaizdai iš skurdžiausios žemyno šalies su įspūdingiausiais peizažais
skaityti
Po navigacinių sunkumų atsitiesęs A. Juknevičius: privalome atkovoti prarastą laiką
skaityti
Sniegas, tramplynai ir fesh fesh dulkės – Antano Juknevičiaus įspūdžiai iš Dakaro etapo-žudiko
skaityti
20-oje vietoje finišavęs A. Juknevičius: pirmuose kilometruose aplink buvo chaosas
skaityti
A. Juknevičius apie laukiantį 5 km aukščio iššūkį: visiems bus sunku, bet tai – šansas mums
skaityti
Antanas Juknevičius į 23-ią vietą pakilo važiuodamas vos trimis bėgiais
skaityti
Pasigrožėkite: Dakaro ralio etapo Paragvajuje vaizdai
skaityti
Antanas Juknevičius 8-ą karta karjeroje kilo ant Dakaro ralio starto podiumo
skaityti
Lietuvių komandos įsisuko į Dakaro formalumų maratoną
skaityti
Pamatykite iš arti: Dakaro bolido testai kovinėmis sąlygomis
skaityti
Prasidėjo Antano Juknevičiaus automobilio bandymų sesija
skaityti
Daugiau nei 1000 km įveikę lietuviai įsikūrė Dakaro starto vietoje Paragvajuje
skaityti
Pirmieji lietuviai Argentinoje atsiėmė Dakaro ralio techniką
skaityti
Dakaro vilkas Antanas Juknevičius išlydėtas į sunkiausias pasaulio lenktynes
skaityti
Į pirmąjį Dakaro iššūkį sparnus pakėlęs D. Vaičiulis: atėjo laikas dar vienam nuotykiui
skaityti
Dakaro komandos sudėtis: pareigos, užduotys ir svarba
skaityti
Dakaro lietuvių palaikymo stovykloje – modifikuotų visureigių desantas
skaityti
Technologinės lenktynės Dakaro ralyje: ar žmogus vis dar lemia rezultatą?
skaityti
Į Pietų Ameriką Dakaro techniką išsiuntęs A. Juknevičius: likęs mėnuo – tikra kankynė
skaityti
A. Juknevičius apie Dakaro trasą: jei tai – ne reklaminis triukas, sunkumai mums patinka
skaityti
„CRAFT Bearings“ – naujas pagrindinis Antano Juknevičiaus komandos partneris
skaityti
Oficialiai pristatyta Antano Juknevičiaus komanda ir Dakaro automobilis
skaityti
Lygiai 60 dienų iki starto: kaip Dakaro pamokas išmoko A. Juknevičiaus komanda
skaityti
Lėktuvo kapitono kėdę išbandęs A. Juknevičius: spaudi gazą, o suka į dešinę
skaityti
Naujasis Antano Juknevičiaus šturmanas – orientacininkas, alpinistas ir gyvenimo „pankas“
skaityti
Labdaros renginyje paaukota 5000 eurų naujam vaikų namų būstui
skaityti
Kazachstano ralyje – vietinio lenktynininko pergalė, A. Juknevičius – pirmas standartinių bolidų klasėje
skaityti
Antanas Juknevičius sėkmingai startavo Kazachstano ralyje
skaityti
A. Juknevičius: be stipraus techninio užnugario Dakaras – neįveikiamas
skaityti
Oficialiai pristatytas 2017-ųjų Dakaro maršrutas: Paragvajus, Bolivija, Argentina
skaityti
A. Juknevičius įgūdžius tobulino pasaulio „Cross Country Rally“ čempionato trasose
skaityti
Elitinės komandos vadovo kedės atsisakęs A. Juknevičius: svarbu pasiruošti Dakarui
skaityti
Po beveik du mėnesius trukusios kelionės į Lietuva sugrįžo A. Juknevičiaus technika
skaityti
Dakaro inžinierius M. Bernotas: šiame sporte svarbi kiekviena smulkmena
skaityti
Antanas Juknevičius į Lietuvą grįžo su šypsena ir kupinas naujų idėjų
skaityti
Antanas Juknevičius savo šeštą Dakaro ralį įvertino kaip naują pradžią
skaityti
Prieš Dakaro finišą – Argentinos lietuvių dovanos ir linkėjimai A. Juknevičiui
skaityti
Į klasikinio ralio trasas grįžusiame 12-ame Dakaro ralio etape – A. Juknevičiaus stabilumas
skaityti
Po permainingo 11-ojo Dakaro etapo A. Juknevičius rankų nenuleidžia
skaityti
Lyg žuvis vandenyje: A. Juknevičius kopose pasiekė geriausią šių metų lietuvių rezultatą Dakare
skaityti
Achilo kulnas: A.Juknevičiaus pastangas nubraukė stiprintuvo problemos
skaityti
Pirmuose kilometruose pusvalandį praradęs A. Juknevičius yrėsi iš rikiuotės galo
skaityti
36 pozicijomis pakilęs A. Juknevičius paskutinius kilometrus važiavo be vairo stiprintuvo
skaityti
A.Juknevičius: ginklų nesudedame, važiuosime toliau
skaityti
Antanas Juknevičius maratoniniame etape džiaugėsi radęs balansą tarp greičio ir atsargumo
skaityti
Prieš maratoninį greičio ruožą Antanas Juknevičius tausojo techniką
skaityti
A.Juknevičius: su patikimu automobiliu važiuoti vienas malonumas
skaityti
Antaną Juknevičių Dakaro prologe pristabdė „MINI“ avarija
skaityti
„Edas Racing Team“ komanda įveikė Dakaro formalumų maratoną
skaityti
Paskutiniai štrichai prieš Dakaro startą: „Edas Racing Team“ testai „Overdrive“ stovykloje
skaityti
Atsiimdamas apgadintą techniką Antanas Juknevičius neprarado puikios nuotaikos
skaityti
Antanas Juknevičius išlydėtas jau į 6-ąjį Dakaro ralį
skaityti
Edvardas Duoba: kiekvienas turime savo hobį, maniškis – Dakaras
skaityti
Labdaros renginyje vaikų globos namų auklėtiniai klausėsi Dakaro istorijų
skaityti
Dakaro šturmanas Mindaugas Slapšys: į mano gyvenimą vėl grįžo dulkės
skaityti
Antanui Juknevičiui – aukso vertės galimybė iš Dakaro lyderių
skaityti
Už puikų pasiruošimą Dakaro organizatorių įvertinta Antano Juknevičiaus komanda
skaityti
Antanui Juknevičiui – Lietuvos automobilių sporto legendos palaikymas
skaityti
Į Dakarą išlydėtas unikalaus dizaino A. Juknevičiaus automobilis
skaityti
A. Juknevičiaus komandos pavadinime – duoklė draugui ir lietuviškai tapatybei
skaityti
A. Juknevičius Dakaro ralyje startuos su nauju šturmanu, E. Duoba tapo komandos vadovu
skaityti
Antanas Juknevičius pristato įspūdingą naująjį Dakaro bolidą
skaityti
Patvirtintas naujasis Dakaro maršrutas: 2016-ųjų ralis vyks Argentinoje ir Bolivijoje
skaityti
2016-ų Dakare startuosiantis A. Juknevičius: būsime žymiai konkurencingesni
skaityti
Peru pasitraukia iš 2016-ų Dakaro
skaityti
Paremkite mūsų komandą savo 2% GPM.
skaityti
Susitikimas su mūsų Žalvaris Dakar komandos fanais
skaityti

Dabar skaitote

Dakaro dienoraštis 17: neatremiama pragaro trauka
skaityti
A. Juknevičius: „Mes tarsi darome dvigubai sunkesnį darbą“
skaityti
Dakaro dienoraštis 16: pavojus nebaigti ralio – vis dar realus
skaityti
Dakaro dienoraštis 15: kelionė į plėšikų ir žudikų miestą
skaityti
Dakaro dienoraštis 14: lietuviai iš kalnų grįžo alkani ir sušalę
skaityti
Dakaro dienoraštis 13: lietuvius vėl bandė apvogti
skaityti
Devintajame etape Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba buvo greitesni už B. Vanago ekipažą
skaityti
Dakaro dienoraštis 12: kas bandė apvogti lietuvių automobilį?
skaityti
Dakaro dienoraštis 11: apie realią grėsmę nebegrįžti
skaityti
Dakaro dienoraštis 10: svarbiausia savybė – niekada nepasiduoti
skaityti
Dakaro dienoraštis 9: apie tikėjimą, kad viskas bus gerai
skaityti
A. Juknevičiaus automobilis streikuoja, komanda juokauja
skaityti
Sustoti nepriverčia net ir streikuojantis automobilis
skaityti
Dakaro dienoraštis 8: išsigandęs driežas ir verslūs vietiniai
skaityti
Į finišą – geros nuotaikos, nors ir pristabdyti lėtų varžovų
skaityti
Dakaro dienoraštis 7: sankabos gedimas ir noras važiuoti toliau
skaityti
Dakaro dienoraštis 6: čempionas krito.Tegyvuoja naujas čempionas
skaityti
Dakaro dienoraštis 5: Neįtikėtina sėkmė ir brangūs suvenyrai
skaityti
Dakaro dienoraštis 4: Spygliuota viela ir brangus prižiūrėtojas
skaityti
Dakaro dienoraštis 3: Per Naujųjų sutiktuves – kaukių balius
skaityti
Dakaro dienoraštis 2: Argentiniečių troškimas – Dakaro suvenyras
skaityti
Dakaro dienoraštis: net žvaigždės Buenos Airėse virsta turistais
skaityti
Dakaro ralio dalyviai išlydėti į sunkiausias pasaulyje lenktynes
skaityti
Šturmano Edvardo Duobos įžvalgos apie artėjantį Dakaro ralį ir jame laukiančius iššūkius
skaityti
Septyni Antano Juknevičiaus patarimai, kaip žiemą valdyti automobilį
skaityti
Žalvaris-Dakar team pristatė savo automobilį
skaityti
Smėlynų vergas Antanas Juknevičius nuo žmonių nepavargsta
skaityti
Antaną Juknevičių į Dakarą nuvedė jaunystės sąmokslai
skaityti
Dakaro maratono žvaigždės prakaituoja Maroko dykumų ralyje
skaityti
Lenktynininkas A. Juknevičius Maroke prižiūrėjo kazachstaniečius
skaityti
Dakarui besirengiančio A. Juknevičiaus pagalbos prašė varžovas
skaityti
Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba Dakare važiuos lietuvių mechanikų kūriniu
skaityti
Prieš Dakaro ralį Antanas Juknevičius padeda varžovams
skaityti
Dakaro ralyje Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba sieks naujo rekordo
skaityti
Į varžybas Dakaro ralio dalyviai Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba vyko laužyti automobilio
skaityti

Vaizdo įrašai

viso įrašų