Penktadienio rytą Vilniuje, energetikos ir technikos muziejuje oficialiai pristatyta atsinaujinusi Antano Juknevičiaus Dakaro ralio komanda. Didžiausios šių metų komandos naujovės – naujasis šturmanas Darius Vaičiulis ir patobulintas automobilis. Renginio metu kartu su atnaujintu „Overdrive Hilux“ buvo eksponuojamas ir pirmasis Lietuvos istorijoje Dakaro automobilis bei kita įspūdinga varžybų technika.
Net 8-ajam savo Dakaro ralio startui besirengiantis lietuvis Antanas Juknevičius džiaugėsi, kad šia proga pavyko iš juostiniu fotoaparatu fotografuotų nuotraukų ir atminties atkurti originalų, 2003-ųjų metų Dakare startavusio „Toyota Land Cruiser“ automobilio vaizdą. Kartu su Aurelijumi Petraičiu Dakaro ralio pionieriumi Lietuvoje tapęs A. Juknevičius pasakojo, šis automobilis – puikus atspindys, kaip toli šiose varžybose pažengė mūsų šalies lenktynininkai.
„Su Aurelijumi anuomet važiavome visiškai vieni – kastuvas į rankas ir pirmyn į Sacharą. Technika buvo kur kas paprastesnė, beveik viską galėdavome pasikeisti ar suremontuoti trasoje patys, naktis praleisdavome palapinėje šalia automobilio – tiesiog romantika“, – juokiasi A. Juknevičius. Dabar turime visą komandą profesionalų, kurie keliauja kartu su mumis, prižiūri automobilį, rūpinasi logistika, duomenų perdavimu, organizaciniais klausimais ir t.t. Be to, dar turime ir komunikacijos specialistus, fotografus. Kaip šalis šiose varžybose esame pažengę labai toli – iš Lietuvos siunčiame net tris komandas. Jei ir toliau bus toks progresas ir Dakaro karštinė nerims, galime pasiekti labai daug.“
Tiesa, ir technika per 13-a metų nemažai pasikeitė – Antano Juknevičiaus dabartinis automobilis yra kur kas lengvesnis, greitesnis bei galingesnis. Maža to, šiais metais lietuvio inžinieriai „Overdrive Hilux“ patobulino – atskyrė vairo stiprintuvo bei hidraulinių kojų sistemas, modifikavo vairo stiprintuvo skysčių filtravimo magistralę, atnaujino visus kitus elementus.
Šiais metais 27-ąją vietą užėmęs Antanas Juknevičius teigia, kad ateinančiose varžybose tikslai nors ir ambicingesni, tačiau svarbiausia tokio tipo varžybose išlieka geras techninis pasiruošimas, pozityvumas ir didelė vidinė motyvacija.
„Mūsų strategija bus panaši, kaip ir šiais metais. Dakaras – maratonas, kuriame kuo stabiliau turi laikytis savo tempo, nedaryti klaidų. Jų pakankamai išmokome 2016-ųjų varžybų metu, todėl esame dar labiau patyrę ir kruopščiai atlikome namų darbus“, – apie tikslus Dakare pasakojo A. Juknevičius. „Savaime suprantama, kad rikiuotėje atsiradus naujų automobilių konkurencija išaugo, bet tuo Dakaras ir žavus – jis nesigaili nei vieno, nesvarbu, ar tu – favoritas, ar autsaideris. Jei padarysi klaidą – už ją sumokėsi gyvybiškai svarbiomis minutėmis ir savo rezultatu.“