Trečiajame greičio ruože trumpam tapęs elektriku ir sėkmingai sutvarkęs trūkusį generatoriaus laidą, Antanas Juknevičius ketvirtajame greičio ruože buvo pasiruošęs atkovoti prarastas pozicijas. Tai daryti sekėsi iki trečiojo kelio taško, kai spartų kilimą pozicijomis aukštyn sustabdė atsiradusios techninės kliūtys. Teko stoti trasoje ir nuimti kardaninį veleną, o vėliau ir pusašius. Be jų automobilį varė tik galiniai ratai, tačiau „Kreda“ ekipažas važiavo toliau ir jau sutemus pasiekė ketvirto greičio ruožo finišą.
Trasoje stojo
Sausio 5-ąją Dakare dalyviams teko įveikti ketvirtąjį – ilgiausią – greičio ruožą. Jame Dakaro laukė 465 kilometrai sportiniu režimu su dviem neutralizacijos zonomis, važiuojant iš Al Qaysumah į Rijadą. Organizatoriai šiame greičio ruože žadėjo 79 proc. žvyro, 12 proc. kopų, 7 proc. smėlio ir 2 proc. išdžiūvusių upių vagų. Paverskime šiuos procentus Dakaro dalyvių laukusiais iššūkiais – teko įveikti 200 kilometrų ilgio greitas sekcijas, įvairių dydžių kopų grandines, vienas kitą keičiančius akmenimis nusėtus slėnius ir sausus kanalus. Laukė tikras piloto, šturmano ir lenktyninės Dakaro technikos išbandymas.
Ši trasa paveikė ir „Kreda“ komandą – 90-ajame greičio ruožo kilometre teko stoti dėl netikėtai atsiradusių techninių kliūčių ir atlikti remonto darbus.
„Stovim 90-ame greičio ruožo kilometre. Dykumoje. Lygioje vietoje išgirdom, kad kažkas priekyje traška. Sustojom, pajutom alyvos kvapą. Apsipylė priekinis reduktorius. Nuėmėm kardaninį veleną, važiuosim tik galiniais varomais. Tai žodžiu, kaip diena, taip naujiena, bet viskas gerai. Susitvarkysim ir roposim toliau. Tikiu, kad greitis bus geras, bet pasiekus kopas gali kilti reikalų, kai varo tik galiniai ratai. Bet pravažiuosim. Toks tas Dakaras, ne kiekvienais metais ne visiems būna viskas sklandu”, – siuntė linkėjimus iš Dykumos „Kreda“ komandos lyderis A. Juknevičius.
Dakaro naktinėtojai grįžo į bivaką
Ketvirtame greičio ruože „Kreda“ komanda startavo iš rikiuotės galo. Priekyje laukė ne tik kiti automobiliai, bet ir beveik visa kitoms klasėms priklausanti Dakaro technika – lengvieji prototipai, SSV motobagiai ir sunkvežimiai. Tačiau tai netrukdė lenkti vieną varžovą po kito ir jau pasiekęs antrąjį kelio tašką, A. Juknevičius buvo 43 pozicijoje iš 86. Kilus techninėms problemoms, komanda buvo priversta stoti, o dėl to prarado nemažai pozicijų. Tačiau atlikus remonto darbus, ekipažui pavyko pajudėti ir galiausiai po 8 valandų nuo starto pasiekti finišą.
Pasiekęs finišą, „Kreda“ komandos ekipažas dar turėjo įveikti 144 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais iki bivako Rijade. Iš jo Dakaro dalyviai rytoj pajudės į penktąjį greičio ruožą.
„Dakaro naktinėtojai sėkmingai prisistatė į bivaką, o rytas dar net neatėjo. Šiandien sėkmingai tęsėm naktinio Dakaro istoriją. Gerai, kad užsidėjom papildomas lempas, pravertė važiuojant tamsoje. O šiandien greičio ruožas buvo greitas ir geras su labai įdomia kopų sekcija. Jas įveikėm naktį tik su galu varomu automobiliu, nusiėmę kardaną ir pusašius. Toks jau tas šiemet mūsų Dakaras, bet mes pasiruošę jį įveikti. Didziui patiko važiuoti per kopas su dviem ratais, man irgi – pūtėm su vėjeliu. Todėl viskas yra gerai“, – trumpą greičio ruožo apžvalgą pateikė Dakaro legenda A. Juknevičius.
Kas laukia penktajame greičio ruože?
Sausio 6-ąją Dakare vyks penktasis greičio ruožas. Jame Dakaro dalyvių lauks 395 kilometrai sportiniu režimu, atliekant kilpą aplink Rijadą. Greičio ruože reikės įveikti akmenimis nusėtas atkarpas ir skrosti 80 km ilgio dideles kopų grandines. Anot organizatorių, trasa pareikalaus itin preciziško vairuotojo tikslumo ir akylos navigatoriaus akies, vedant komandą tikslo link, todėl finišavusius greičio ruože gali skirti dideli laiko intervalai.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.