Artėjančiam Dakaro raliui persikėlus į jau trečią naują žemyną klausimų kol kas – daugiau nei atsakymų. Komandos dar negali rezervuoti viešbučių dėl neaiškių stovyklaviečių, kaip bus užtikrintas sklandus palaikymo komandų darbas griežtumu garsėjančioje Saudo Arabijoje – taip pat neaišku. Nepaisant to, pastarosiomis savaitėmis lenktynininkus pasiekė naujienos iš organizatorių stovyklos dėl taisyklių pakeitimų.
Didžioji dalis taisyklių pakeitimų jau buvo paskelbti metų eigoje, tačiau neseniai paskelbta ir nauja tvarka elito sportininkams. Nuo 2020-ųjų Dakaro starto kiekvienas šių lenktynininkų privalės savo automobiliuose paruošti vietas 2-iems organizatorių kameroms, kurios stebės viską, kas vyksta kabinoje bei už jos ribų viso ralio metu. Be šios naujovės elito sportininkai ir toliau negalės keisti padangų varžybų metu – visas lenktynes padangos privalės išlikti to paties rašto.
Sportininkai, atitinkantys 3-is varžybas organizuojančios „Amaury Sport Organisation“ („A.S.O.“) kriterijus kasmet įtraukiami į prioritetinių lenktynininkų, arba kitaip – elito, sąrašą. Atrenkant sportininkus į šį sąrašą atsižvelgiama į tai, kiek kartų lenktynininkas yra dalyvavęs Dakaro ralyje ir kitose „A.S.O.“ organizuojamose varžybos (pvz.: „Silk Way Rally“) ir kokią aukščiausią vietą jam yra pavykę užimti. Taip pat organizatoriai peržvelgia istoriją ir patikrina kiek ir kokiuose „FIA“ renginiuose pilotas dalyvavo bei atsižvelgia į bendrą vairuotojo žinomumą.
Kaip pasakoja ne pirmus metus elito sąraše esantis „KREDA“ komandos lenktynininkas Antanas Juknevičius, būti tarp geriausių – garbė, tačiau ir papildoma našta. „Asmeniniame gyvenime retai naudojuosi soc. tinklais ir nemėgstu transliuoti viso savo gyvenimo pasauliui, tačiau pasirodo nuo šių metų teks trasoje galvoti, kaip čia nenusikeikus ar špygos neparodžius“, – juokiasi A. Juknevičius. „Tai, kad būsime nuolat stebimi – glumina, bet nei prideda nei atima greičio. Tačiau padangų taisykle tikrai būtų naudinga pasinaudoti, ypač keičiantis trasos paviršiams. Nepaisant to, visi suprantame, kad visos naujos taisyklės tam, kad būtų mažinamas atsilikimas nuo pirmojo 10-uko iki kitų sportininkų.“
Dakaro legenda pastebi, kad gerbėjai dažnai stebisi, kaip 1-ą ir 10-ą vietą gali skirti 9 ar daugiau valandų, kai, regis, lietuvių ekipažai demonstruoja gerą greitį. Viena priežasčių – vieša paslaptimi tapę komandų geografai – mapmenai. Šie ekspertai iš vakaro gavus kitos dienos maršrutą išmanių satelitinių fotografijų ir kartografijos programų pagalba gamyklinėms komandoms paruošdavo ištisus lapus papildomos informacijos.
„Viskas šturmanams tuomet būdavo beveik taip aišku, kaip klasikiniame ralyje. Galima sakyti, kad kelio knyga jų rankose virsdavo lyg pseudo stenograma – su pažymėtais pavojais, akmenimis ir t.t. Pagaliau organizatoriai sugalvojo ir šitą kranelį užsukti, bent kažkiek. Nuo šiemet 4 dienas kelio knygą gausime iš ryto – taip bent iš dalies suvienodinamos sąlygos visiems dalyviams. Žinant ir tai, kad Saudo Arabija dar neatrasta bus labai įdomu pažiūrėti, kaip seksis elitiniams šturmanams,“ – pasakoja „KREDA“ Dakaro komandos sportininkas A. Juknevičius.
Dakaro ralis šiemet pirmą kartą istorijoje vyks Artimuosiuose Rytuose. Saudo Arabijos dykumose sportininkai turės įveikti beveik 9000 km lenktyniaudami nuo Džidos miesto iki Sostinės Rijade. Varžybos vyks sausio mėnesį, 5-17 dienomis.