Antanas Juknevičius – daugiausiai patirties sukaupęs Dakaro lenktynininkas, smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, o Dakarą – gyvenimo būdu. Nuotykiai ir avantiūros – neatsiejamos tokio gyvenimo dalys, į kurias lenktynininkas leidžiasi tik su dar paauglystėje sužavėjusiais visureigiais. Jie suteikia taip vertinamą laisvę ir pravažumą. Tiesa, automobilių tipų, kaip ir jų šeimininkų yra įvairių. Dėl šios priežasties, svarbiausia, kad kiekvieno pasirinktas automobilis tenkintų turimus poreikius ir jam keliamus lūkesčius.
Gyvenimas, paženklintas 4X4 formule
Visureigis – automobilis, kuriam keliai nebūtini. Tokį visuregio konceptą galvoje susikūrė A. Juknevičius, pirmą kartą jį pamatęs būdamas vos 14-kos metų, kaip pats sako, pasiekęs tą amžių, kai pradedama galvoti apie svajonių automobilį, kuris leistų drąsiai nerti į gyvenimo nuotykius. Nuo tos akimirkos, jis savo gyvenimą susiejo su 4X4 formule. Lenktynininkas sako visada teiksiantis pirmenybę keturių varomų ratų sistemai ir jos pranašumams, kurie gali patenkinti keliamus reikalavimus, diktuojamus pasirinkto gyvenimo būdo.
„Kai pirmą kartą pamačiau visureigį, jį suvokiau kaip automobilį, su kuriuo gali važiuoti ten, kur kiti to padaryti negali. Nuo to laiko, 4X4 tapo mano gyvenimo formule. Dėl šios priežasties visą gyvenimą renkuosi laiko patikrintus, saugius ir didelį pravažumą turinčius visureigius. Jais aš galiu pasitikėti ir tiksliai žinau, ką su savo techniniais duomenim jie gali man pasiūlyti“, – priminęs pirmąją pažintį su visureigiais, pasakojo A.Juknevičius.
Visureigio galimybes atskleidžiantys parametrai
Laisvę ir pasivažinėjimus kitiems neįveikiamais keliais mėgstantis A. Juknevičius, nuolat išbando savo visureigio ribas, o pasiekęs – stengiasi jas įveikti. Taip gimsta nuotykiai, kuriuose gelbėja tik visureigių savybes lemiantys techniniai parametrai.
„Važiavom žiemą į sodybą – miško keliukais, nepravažiuojamais, nenuvalytais. Sniego aukštis siekė iki 0,5 metro. Buvau užtikrintas, kad kelionės tikslą pasieksiu, nes puikiai žinau, kad visureigiai turi tokį padidintą pravažumą lemiančius ypatumus kaip visų varančiųjų ratų transmisija, aukšta prošvaisa, didelė pakabos eiga ir ašies diferencialų blokavimas. Prasimušęs kelią link sodybos, pakeliui dar ir sėdusį vairuotoją ištempiau ant jau pravalyto kelio“, – prisimena A. Junknevičius.
Juknevičius tuoj pat priduria, kad tai – ne vieninteliai visureigių pranašumai, kuriuos įvertino gyvenimiškose situacijose: „Reikėjo šią žiemą įvažiuoti į užpustytą įkalnę.
Žinodamas, kad tikras visureigis turi įveikti stačias įkalnes ir nuokalnes, aš ramiai, įsijungiu „palėtintoją“, įsibėgėju ir vienu važiavimu įveikiu tą kalną, galima sakyti tiesiog pramušu jį. Užvažiavęs į viršų apsisuku ir nusileidžiu į apačią. Taip visiems norintiems kelias pravalytas. Jeigu ne mano visureigis, tai atvažiavusiems meistrams būtų reikėję bristi per pusnis iki kelių 150 metrų stačia įkalne su krūva instrumentų ant pečių,“ – juokdamasis prideda A. Juknevičius.
Nuotykių gausu ir vasarą, kai sniegą pakeičia klampūs purvynai: „Dažnai nutinka taip, kad atsirandi kažkokioj pelkėj ar klampiam purvyne, kur dėl vieno neteisingo sprendimo gali užsėsti ilgam. Tokiose situacijose gelbėja aukšto profilio ir didelio skersmens padangos, kurios padidina prošvaisą, o stambus protektoriaus raštas lemia efektyvų sukibimą purve.“Dauguma miesto visureigių, dažnai tiesiog vadinamų „parketiniais visureigiais“ apsiriboja tik ne pastovia keturių varančių ratų formule bei šiek tiek didesne prošvaisa, jie neturi esminių visureigių atributų – sustiprintos rėminės konstrukcijos, standaus kėbulo ir palėtintos pavaros važiavimo režimo, leidžiančio padidinti traukos jėgą – to, kas suteikia realią galimybę jaustis nepriklausomu bekelėje.
Automobilis, tenkinantis vairuotojo poreikius
Kalbėdami apie automobilius, negalime teigti, kad yra vienas – geriausias pasirinkimas. Yra automobilis, tinkantis kiekvieno pasirinktam gyvenimo būdui ir tenkinantis turimus poreikius. Automobilių pasirinkimas ženkliai skiriasi nuo šeimininko dažniausiai pasirenkamų maršrutų, poreikių pravažumui, manevringumui, degalų sąnaudoms, saugumui ir daugelio kitų faktorių.
Šiai nuostatai pritaria ir Kristina Simonovič – Jungtinės centrinės kredito unijos KREDA administracijos vadovė. Spręsdama, kokį automobilį pasirinkti, ji pirmenybę teikė komfortui, manevro laisvei. To rezultatas – galimybė džiaugtis sedano teikiama dinamiško vairavimo patirtimi ir taupomu užimto žmogaus laiku.
„Mano gyvenimo ritmas – aktyvus. Didžiąją dienos dalį praleidžiu judriose miestų gatvėse ir kamščiuose, todėl pasirinkau komfortišką, ekonomišką ir manevringą automobilį. Ieškodama vietos stovėjimo aikštelėje niekada negaištu laiko ir nebesijaudinu dėl kuro sąnaudų“, – pasakojo K. Simonovič.
Moteris pritaria, kad gyvenimo būdas ir jo diktuojami poreikiai – tik viena medalio pusė. Nusprendus atnaujinti automobilį, būtina įsivertinti ir savo finansines galimybes.
Kristina pripažįsta, kad žmonės linkę manyti, jog geresnio ar naujesnio automobilio įpirkti negali. Daugelis jų nežino apie tokių pirkinių finansavimo galimybes ar įsivaizduoja, kad procesas, kurio metu tokia paslauga žmogui suteikiama – itin sudėtingas.
Realybėje – procesas paprastas, o finansavimo paslauga sudaro galimybę įsigyti poreikius tenkinantį automobilį. Ilgametę darbo patirtį sukaupusi ir klientų poreikius pažinusi KREDA sudaro palankias sąlygas automobiliui atsinaujinti, Kristinos atstovaujama KREDA grupė paruošė unikalų, riboto termino pasiūlymą automobilio paskolai. Kiekvienas, įvertinęs minėtus aspektus ir norintis atnaujinti savo automobilį, gali juo pasinaudoti iki liepos 1-osios dienos.