Paskutiniame Dakaro ralio bivake Rosarijuje garsiau nei mechanikų įrankiai skambėjo muzika. Lenktynininkai, jų mechanikai ir pagalbininkai naudojosi paskutine proga pabendrauti su bičiuliais iš kitų kraštų, nes šeštadienį, po Dakaro garbės pakylos Buenos Airėse, visi pradės skirstytis kas sau. Tačiau atsipalaidavimas prieš pat finišą gali būti pražūtingas.
Po starto gale, tenka rizikuoti
A.Juknevičiui ir E.Duobai nereikėjo taip anksti keltis. Jų startas buvo su ralio autsaideriais. Todėl, kai B.Vanago ir A.Rudnickio „Toyota Overdrive“ riedėjo pro vartus į greičio ruožą, antrasis Lietuvos ekipažas dar miegojo.
Tačiau į ralio stovyklą Rosarijuje abu Lietuvos ekipažai atvažiavo kone drauge – taip dar nėra buvę. B.Vanagas ir A.Rudnickis ilsėtis paprastai eidavo gerokai anksčiau. Nors prižadėjo sau ir savo šturmanui per daug nerizikuoti, kad visą Dakarą streikuojantis jų „Mebar“ pasiektų galutinį finišą, trypčioti trasoje A.Juknevičius irgi negali.
Todėl vakar juos lenkė vieną po kito ir net – gana agresyviai.
„Greičio ruožas buvo labai „greitas“ ir techniškas, tik jame – labai daug dulkių. Iš karto aišku, kad tose apylinkėse seniai nelijo. Dulkės vietomis taip laikosi, kad esi priverstas sustoti. Įvažiuoji į kokį koridorių tarp medžių, ir kali per stabdžius, nes pasijunti tarsi aklas. Daug ekipažų į griovius išsilakstė, o mes stengėmės nerizikuoti, nors fiziškai aplenkėme kokių 20 automobilių. Privažiuoji, „sėdi“ ant galo ir atakuoji. Dar – žiūri, kur įlįsti. Tai – labai rizikingas lenkimas“, – neslėpė A.Juknevičius.
„Važiavome traukiniu, nes trasos keliukai – labai siauri. Kadangi vėliau startavome, prisivalgėme daug dulkių. Per dulkes negali važiuoti, nes prastas matomumas. Bet šiaip viskas gerai, liuks“, – antrino E.Duoba.
Du varžovus „Žalvario“ ekipažas aplenkė ten, kur Dakaro organizatoriai net greičio ruože riboja greitį. Gyvenvietėse jis krenta iki 50 km per valandą. Tačiau sunku važiuoti taip lėtai, kai neriboto greičio zonoje bekelėje automobilis lekia bent triskart ar dar greičiau.
Bauda už viršytą greitį trasoje – ir baudos minutės, kurių jau pirmajame greičio ruože prisirinko N.Al-Attiyah. Vėliau jis stengėsi paisyti taisyklių, nes saugumo reikalavimai Dakare – gana griežti,
„Mes greitį viršijome tik truputį, – šešiais ar septyniais kilometras per valandą. Tikėkimės, kad už tiek smarkiai nenukentėsime“, – vylėsi E.Duoba.
Dvyliktajame etape „Žalvario“ lenktynininkai finišavo 53-ti. Svarbiausia, kad finišavo ir dar – be problemų.
„Šį kartą „Mebar“ nieko nenutiko. Tfu, tfu, tfu, gal jo bėdos baigėsi“, – prietaringai per petį spjovė E.Duoba.
Kai technika laiko, ir nuotaika visai kitokia. Liūdniau tik, kad tenka startuoti iš galo ir tuomet, norint kilti, tenka rizikingai lenkti.
„Bet kai mašina važiuoja, kitaip jautiesi. Tai mūsų bėdos, kad esame gale. Kadangi šiemet Dakaro nebelaimėsime, dabartinis mūsų važiavimas – daugiau treniruotė ateinantiems metams“, – pripažino A.Juknevičius.
Garantijų niekas neturi
Dakaras baigsis ten, kur ir prasidėjo. Šiandien Buenos Airėse – garbės pakyla, ant kurios užvažiuos maratoną baigę lenktynininkai. Vien automobilių klasėje jų nebaigė jau daugiau kaip pusė, nes po dvyliktojo greičio ruožo buvo likę 68, o sausio 4-ąją startavo 137.
Tarp iškritusiųjų galėjo būti ir A.Juknevičius bei E.Duoba. Tačiau, kad ir kaip jų automobilis „Mebar“ spardėsi, kad ir kokių bėdų trasoje kildavo, jie užsispyrę judėjo pirmyn.
Dakare liko paskutiniai 393 kilometrai, iš kurių 174 km – greičio ruožas. Likę – pervažiavimas iš Rosarijaus į Buenos Aires. Ir tie kilometrai nėra tik formalumas.
„Statistika tokia, kad kasmet po vieną ar du automobilius Dakarą baigia būtent paskutiniame etape. Įsivaizduokite koks jausmas, kai lenktynes baigi paskutinę dieną. Atbūti visą Dakarą ir sustoti prieš pat finišą būtų labai skaudu. Todėl bus svarbu važiuoti protingai ir nepersistengti.
Net Dakaro žvaigždės – Carlosas Sainzas ir Stephane'as Peterhanselis yra varžybas baigę paskutinę dieną. S.Peterhanselis – ypač skaudžiai. Tai nutiko dar Dakare Afrikoje. Prancūzas jau buvo nugalėtojas, užvažiavo ant „podiumo“, bet nebeįstengė pats nuo jo nuvažiuoti ir grįžti į techninį parką. Sugedo jo pavarų dėžė ir ant garbės pakylos jis nebegalėjo pajudėti iš vietos. Atlėkė pagalba, bet ji jau buvo draudžiama, todėl S.Peterhanselis diskvalifikuotas. Dakare, kol nepasiekei galutinio taško, dėl nieko negali būti garantuotas“, – tvirtino A.Juknevičius.
Eglė Šilinskaitė-Puškorė, specialiai lrytas.lt, Rosarijus (Argentina)