Buenos Airių tarptautinio oro uosto nepuošia spalvingos lempučių girliandos, bet atvykėlius pasitinka butaforinis juodas „Mini“ ant stilizuotos geltono smėlio kopos. Legendinis Dakaro ralis bent jau Buenos Airėse didesnė šventė nei Naujųjų metų sutiktuvės.
Legendinis lenktynininkas – lyg turistas
Stephane'as Peterhanselis lyg paprasčiausias turistas prisėdęs ant metalinio turėklo vangiai lūkuriuoja autobuso.
Ant galvos – mėlyna kepurėlė su snapeliu, ant veido – kelių dienų barzda. Vienuolika kartų Dakaro ralį laimėjęs prancūzas – viena ryškiausių legendinio maratono žvaigždžių. Tačiau žvaigžde jis nesijaučia. Kasmet Dakare savo gebėjimus reikia įrodinėti iš naujo.
Su S.Peterhanesliu kelionės įspūdžiais dalijasi kitas Prancūzijos automobilių sporto banginis Cyrilas Despresas. Dakarą jis laimėjo penkiskart kaip motociklininkas.
2015 m. Dakaras abiem legendiniams prancūzams bus naujas iššūkis. Į pragaro maratoną kaip gamyklinė komanda grįžo „Peugeot“. Ji nusipirko tėvynainius mohikanus, todėl Dakaro trasoje, neabejotinai, turi didelių ambicijų. Tačiau ar jos pamatuotos, paaiškės tik po trijų savaičių, kai pragaro maratonas kirs finišo liniją.
Sportininkai švęs Naujuosius metus toli
Kalbant apie automobilius, Dakaro monstrais pastaruosius kelerius metus vadinami „Mini“. Jie ir brangiausi, ir greičiausi. Būtent „Mini“ vairavo ir 2014 m. čempionas ispanas Nani Roma.
Ar „Peugeot“ bagiai gali jiems prilygti net su legendiniais prancūzais prie vairo, daug kam kyla abejonių,
Bebaimiai Dakaro kovotojai į Buenos Aires pastaruosius septynerius metus – nuo 2008 m. pabaigos – renkasi prieš pat Naujuosius. Tačiau didžiausias jų visų troškimas šaudant šventiniams naujamečiams fejerverkams – ne sėkmingi ateinantys metai, o itin sėkmingos ateinančios trys savaitės. Sėkmė Dakaro trasose yra itin svarbi.
Varžovai jau renkasi
Antanas Juknevičius – šiame pragaro maratone labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas – tai išsiaiškino jau per pirmąjį savo Dakarą prieš dvylika metų.
Tik sėkmė ir begalinis užsispyrimas buvo priežastis, dėl kurios 2003 m. Dakaro naujokai Aurelijus Petraitis ir A.Juknevičius pasiekė finišą. Nesvarbu, kad paskutiniai.
Dabar A.Juknevičiaus svajonė – nebe finišas, o kuo aukštesnė vieta legendiniame ralyje. Todėl A.Juknevičiaus veide – nė ženklo nerimo. Daugiau kaip pusė paros lėktuve iš Frankfurto į Buenos Aires – geriausias laikas poilsiui, nes per likusias dienas iki Dakaro pailsėti vargu, ar pavyks. O prasidėjus lenktynėms poilsį apskritai būtina pamiršti.
Buenos Airių tarptautiniame oro uoste – šimtai atvykėlių. Tačiau net minioje išsiskiria vienodas uniformas vilkintys vyrai.
Oranžiniais džemperiais apdalyta „Mini“ komanda, žaliais – KTM motociklų komanda, raudonai nusidažė „Overdrive“ visureigių ir MAN sunkvežimių komandos, juodai – „Žalvario“ komanda, kuriai atstovauja A.Juknevičius su šturmanu Edvardu Duoba.
Netikėta problema
Vasariškai šiltos Buenos Airės – įdienojus čia dabar kaista ir iki 30 laipsnių – atvykėlius iš Lietuvos pasitiko iškrėsdamos nemalonų pokštą: per sumaištį pakuojantis daiktus iš oro uosto į viešbutį, pradingo A.Juknevičiaus ir E.Duobos prototipo „Mebar“ lipdukai su rėmėjų reklama. Dakaro ralis – milijoninės išlaidos, todėl be rėmėjų iš vietos nepajudėtų net ralio žvaigždės.
„Problemą išspręsime, – kaip visada optimistas liko A.Juknevičius. – Tik tam teks sugaišti visą dieną: rasti bendrovę, kuri dirbtų per šventes, kuri dirbtų kokybiškai, ir užsakyti naujus lipdukus“.
Norėtų aplenkti save
Nors 2015 metų Dakaro startas bus duotas sausio 4 dieną, iki tol – dar aibė reikalų. Pirmasis – pasiimti iš uosto prototipą „Mebar“, kuriuo ateinančiame pragaro ralyje A.Juknevičius ir E.Duoba tikisi ne tik įveikti itin sunkią trasą. Lietuvių mintyse – geriausias įmanomas rezultatas.
„Labai norėčiau būti bent laipteliu aukščiau nei kada nors buvau“, – neslėpė geriausią rezultatą tarp visų Dakaro ralyje dalyvavusių ekipažų iš Lietuvos turintis A.Juknevičius. 2009 m. A.Petraitis ir A.Juknevičius su „OsCAR“ Dakare buvo 25-ti.
Dakare rezultatai priklauso ne tik nuo lenktynininko gebėjimų, bet ir – pačia didžiausia dalimi – nuo technikos. „Tfu, tfu, tfu, kad tik mūsų „Mebar“ laikytų“, – per petį nusispjovė A.Juknevičius.
Kitas Lietuvai atstovausiantis ekipažas Benediktas Vanagas ir Andrejus Rudnickis Buenos Aires pasieks para vėliau, nors į Pietų Ameriką išskrido tuo pat metu kaip ir „Žalvario“ komanda. Tačiau B.Vanagas ir A.Rudnickis nakvojo Stambule ir tik iš jo leidosi į kelionę per Atlantą.
Eglė Šilinskaitė-Puškorė, specialiai lrytas.lt, Buenos Airės (Argentina)