Antrus metus iš eilės Dakare dar prieš starto podiumo ceremoniją dalyviai galėjo savo jėgas išbandyti prologe, kuris lemia starto pozicijas pirmajame greičio ruože. Prieš pat startą „Kreda“ komandos ekipažas susidūrė su techniniais nesklandumais – neveikė GPS įranga ir elektroninės kelio knygos. Pilotui Antanui Juknevičiui teko važiuoti, kur akys mato, bet ekipažui pavyko įveikti pirmuosius iššūkius ir pasiekti prologo finišą.
Komanda susitvarkė su nesklandumais
Keturias dienas praleidusi Džedoje, „Kreda“ komanda sausio 1-ąją paliko nulinį bivaką ir pasuko skirtingais keliais Hailo kryptimi. Lenktynininkai skubėjo į per 200 kilometrų nuo nulinio bivako nutolusią prologo starto vietą, o palaikymo technika su likusiais komandos nariais bendro naudojimo keliais įveikė beveik 900 kilometrų, kad pasiektų pirmąjį Dakaro bivaką Haile.
„Kreda“ komandos ekipažas 19 kilometrų prologo trasos starto liniją kirto 10:44 val. Lietuvos laiku, o finišavo praėjus 13 minučių ir 50 sekundžių, užimdamas 45 vietą tarp 88 dalyvių. Tokį rezultatą lėmė techniniai nesklandumai.
„Likus 5 minutėm iki prologo starto pastebėjome, kad neveikia „lapės“ salone sumontuota GPS įranga ir elektroninės kelio knygos. Pasikvietėm netoliese buvusį inžinierių, bet jis nieko negalėjo padaryti. Tai važiavom, kur akys mato, pasikliaudami tik intuicija ir kitų automobilių paliktom vėžėm. Jokių kitų orientyrų, saugančių nuo pavojingų vietų kopose, neturėjom, tai važiavom atsargiai. Džiaugiuosi, kad su pirmuoju iššūkiu susidorojom ir įveikėm prologą, bet bivake aiškinsimės šių techninių gedimų priežastis. Tikimės jas išspręsti iki pirmojo greičio ruožo“, – trumpą prologo apžvalgą pateikė „Kreda“ komandos lyderis A. Juknevičius.
Į Dakarą sugrįžusi Latvija
Finišavęs prologe, „Kreda“ komandos ekipažas, kaip ir kiti Dakaro dalyviai, dar turėjo įveikti beveik 400 kilometrų iki Hailo. Atvykęs į šį vietinių dosnumu garsėjantį Artimųjų Rytų miestą, Dakaro karavanas sudrumstė iki tol viešpatavusią tylą. Tai reiškė tik viena – visi formalumai sutvarkyti ir laukia iškilminga starto podiumo ceremonija.
Pradėję 44-ąjį istorijoje Dakaro ralį, trečią kartą vykstantį Saudo Arabijoje, ant podiumo kilo šventiškai nusiteikę dalyviai. Visi jie yra pasiruošę įveikti sunkiausiomis pasaulio maratoninėmis lenktynėmis tituluojamą Dakaro ralį. Technikos karavano variklių keliamų garsų šurmulyje išsiskyrė 241 numeriu pažymėta „Kreda“ safari stiliaus „lapė“. Už jos vairo – 13-ąjį kartą startuojanti Dakaro legenda Antanas Juknevičius ir po ilgos pertraukos į Dakarą sugrįžtantis šturmanas iš Latvijos – Didzis Zarinis. Jis pradėjo 6-ąjį savo gyvenimo Dakaro nuotykį.
Ant podiumo iš lenktyninio automobilio išlipęs A. Juknevičius ir D. Zarinis sveikinosi su susirinkusiais žiūrovais ir siuntė linkėjimus stebintiems ceremoniją internetu. Tai – išskirtinis įvykis, žymintis ne tik dviejų broliškų tautą sąjungą, bet ir po ilgos pertraukos į Dakarą sugrįžtančią Latviją.
„Po daug metų visa Latvija oficialiai sugrįžo į Dakarą. Tokią istorinę akimirką norisi padėkoti visiems tautiečiams už palaikymą ir pasidžiaugti, kad Latvijoje auga susidomėjimas Dakaru“, – pasakojo „Kreda“ komandos šturmanas.
Sausio 2-ąją Dakare laukia pirmasis greičio ruožas – 333 kilometrai koviniu režimu atliekant kilpą aplink Hailo miestą. Pasak Dakaro organizatorių, šiame greičio ruože laukia „smėlio kalnai“, todėl dalyviai ir jų lenktyninė technika turi būti pasiruošę laukiančiam iššūkiui. „Kreda“ ekipažas pirmojo greičio ruože startuos iš 45-osios pozicijos ir mėgins gaudyti lėtesnius varžovus.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.