Rudens mėnesiai Lietuvoje išsiskiria ne tik stipriai atvėsusiais orais, tačiau ir suaktyvėjusiu susidomėjimu Dakaro raliu. Šalies sportininkai jau dabar pradeda lenktynes. Tiesa, kova verda ne trasoje, o naujienų portaluose ir soc. tinkluose – pristatomos komandos, automobiliai ir kitos naujovės. Vieną tokių šiemet – Dakaro gerbėjams specialiai sukurtas „Instagram“ ir „Facebook“ filtras, kurį išbandyti nuo šiandien gali kiekvienas lenktynių fanas.
2020 m. sausį prie starto linijos Džidos mieste Saudo Arabijoje pasiryžusiems stoti lenktynininkams dienos tampa vis intensyvesnės. Komandų artimiausius du mėnesius laukia pristatymai žiniasklaidai, testai, technikos išvykimas ir kt. pasiruošimo darbai.
Tačiau kaip atskleidžia jau 11-ąjam savo Dakaro raliui besiruošiantis Antanas Juknevičius, darbai intensyviai vyksta jau kurį laiką. Vienas iš šio priešsezonio darbo rezultatų – beveik 2 mėnesius kurtas ir su pasauliniais gigantais „Instagram“ ir „Facebook“ derintas papildytos realybės (angl. augmented reality) filtras.
„Dakaro fanams dar liko labai ilgai laukt, todėl nusprendėm padaryti kažką smagesnio, kol prasidės tikri žaidimai Saudo Arabijoje,“ – šmaikštauja Antanas Juknevičius. „Komanda pademonstravo kokios techninės galimybės atsirado pastaraisiais metais ir kaip jos tobulėja kamerų ir filtrų srityje – per keletą minučių pabuvau ir vaiku, ir zombiu ir paspjaudžiau ugnimi. Kadangi turime visus pajėgumus ir 3D modeliavimo žinias, iškart sakau – darom!”
Dakaro legenda atskleidžia, kad iš pažiūros nesudėtingu galintis pasirodyti filtro kūrimo ir paleidimo procesas yra tikras 3D technologijų, dizaino know-how, precizikos ir kūrybiškumo išbandymas. Antano dizaino komanda filtrą kūrė nuo nulio – 3D manipuliacijos programomis modeliavo, modifikavo ir pritaikė būtent A. Juknevičiaus lenktynėse naudojamą šalmą ir kombinezoną, jį integravo į „Facebook“ programuotojų dar vis tobulinamą „Spark AR“ papildytos realybės kūrimo programą. Paskutinis žingsnis buvo filtrą pasitvirtinti su soc. tinklų valdytojais ir suteikti prieigą visiems vartotojams. Anot Antano Juknevičiaus, kaip ir visuose projektuose – derinimas užtruko ilgiausiai – net mėnesį laiko.
„Atrodo, jau padarai kažką neįtikėtinai sudėtingo technologiškai – norisi kuo greičiau tuo pasidalinti, o čia – biurokratiniai marazmai. Iki šiol platforma buvo uždara ir skirta tik menininkams – puslapiai ir oficialios anketos, kaip kad mūsų, negalėjo tuo naudotis „Instagram“ tinkle, kur šie filtrai populiariausi. Bet komanda pademonstravo išradingumą, pavyko suderinti visas detales ir turime jau galutinį produktą. Iš Dakaro jau žinau, kad tokius technologinius dalykus galima dar tobulinti ir tobulinti, bet esmė labiau emocija ir pramoga fanams.“
Išbandyti filtrą galite „Facebook“ ir „Instagram“ soc. tinkluose. Naudojantis „Facebook“ programėle pradiniame lange pasirinkite funkciją „kelti istoriją“ (angl. add to story), tuomet pasirinkite asmenukės rėžimą (angl. selfie) ir filtrų sekcijoje, pažymėtoje šypsenėle (šypsenos emoji) ieškokite oranžinio lenktyninio šalmo ikonos. „Instagram“ programėlėje pakaks nueiti į Antano Juknevičiaus profilį, kuriame virš nuotraukų esančioje meniu juostoje šalia pranešimų, „IGTV“ ir žymų rasite filtrų sekciją.