Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai apšviesti ir išblizginti stovi ryškios žarijų spalvos automobilis ir sunkvežimis. Jau dešimtą kartą Dakaro technikos palydėjimą savo žodžiu pradedantis „CRAFT bearings“ komandos pilotas Antanas Juknevičius pripažįsta, kad kažkuo nustebinti darosi sudėtinga, tačiau tuoj pat pažeria kalną naujienų ir intriguojančių istorijų iš pasiruošimo.
Pirmoji staigmena – nuo ketvirtadienio ryto kruopščiai slėptas A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažo startinis numeris. Praėjusiais metais rekordinį Baltijos šalims finišą 12-oje vietoje pasiekusi komanda kitąmet startuos iš kol kas aukščiausios kada nors lietuvių užfiksuotos, 15-os startinės pozicijos. Kaip sako pat A. Juknevičius – tikėjosi būti dvidešimtuke, tačiau žinant konkurenciją abejonių buvo iškilę.
„Mums labai patiko numeris 321, bet 315 – ant naujos agresyvesnės išvaizdos bolido atrodo įspūdingai, ypač, kai žinai, kiek daug greitų pilotų ir kokio dydžio komandos yra Dakaro elito 20-uke. Kiekvienais metais tu nukrenti kažkiek pozicijų, nes ateina pernai iškritusios žvaigždės, kurioms turi užleisti vietą, bet mes nukritome vos per 3 pozicijas – faktas, kad užleidome vietą Loeb‘ui, Despres, bet už mūsų buvo ir Hirvonenas, Terranova – reiškia savo vietą ir pagarbą tarp jų jau esame iškovoję. Patekom į milijonų zoną – čia komandos kartu dirba ištisus metus, keliauja po pasaulį dalyvaudami „Cross-Country“ taurėje, biudžetai čia kosminiai. Nepaisant to, aš manau, kad ir mes turėsim kuo nustebint, ypač technologine prasme.“
Kaip ir praėjusiais metais, šiemet A. Juknevičiaus palaikymo sunkvežimis turi ant stogo sumontuotus saulės fotomodulius. Tiesa, šiemet lietuvių bendrovė „SoliTek“ čia sumontavo inovatyviausią įmanomą įrangą, todėl generuojamas elektros kiekis ženkliai išaugo. Praėjusiais metais mechanikams dar vis prireikdavo užkurti generatorių, tačiau šiemet akumuliatorių talpos pilnai pakaks darbams prie automobilio, ir kaip sako Antanas – liks draugams.
„Pernai mechanikai jau džiaugėsi ramesniu darbu – pamiršo, ką reiškia, kai nuolat prie ausies burzgia generatorius, reikia jį pildyti, tepliotis. Mes visi suprantam, kad reikia judėti į tą pusę ir atsisakyti kuo daugiau naftos produktų suvartojimo, CO2 išmetimo – kuo ankščiau į tą pusę judėsim, tuo greičiau ateisim. Pernai visą reportažą organizatoriai apie mus padarė, gal šiemet pamatę progresą ir filmą susuks?“, – juokėsi Dakaro vilkas.
2019-ųjų Dakare komandos ir vėl kviečiamos prisijungti prie „Eco-Label“ iniciatyvos, kurios ambasadoriais šiemet tapo A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas. Su šiemetiniais atnaujinimais „CRAFT bearings“ ir vėl pretenduos į šį sertifikatą.
Dar daugiau įdomių detalių lenktynininkas papasakojo apie naujojo bolido perrinkimo darbus – tikrinant vos 1500 km nuvažiavusio „Overdrive“ vidurius komandos inžinieriai atrodo neįprastų siurprizų.
„Aš per tris Dakarus senajame automobilyje buvau pakeitęs vieną sankabą – čia po kelių pasaulio čempionatų etapų ištraukę sankabą ją iškart išmėtėme – atrodo, kad žmogus važinėjęs šiuo automobiliu dar tik mokėsi lenktyniauti su sekvencine pavarų dėže. Greičių dėžės viduje taip pat buvo ką keisti, darbo buvo ir prie reduktoriaus. Tai tik dar kartą patvirtina, kad labai svarbu, kaip lenktynininkas pažįsta savo techniką ir kaip ją naudoja.“
Dakaro ralis 2019-ais vyks vienoje valstybėje – Peru, kur lenktynininkai startuos ir finišuos sostinėje Limoje. Šiemet varžybos neįprastos ir trumpesniu maršrutu, bei bendra lenktynių trukme – lenktynininkai varžysis 10 dienų, o nuvažiuos 5000 km, tačiau organizatoriai žada, jog Peru trasų specifika lems vieną sunkiausių Dakaro ralių Pietų Amerikoje.