„Dariau, apšildykim mikrofonus ir trauk tą medalį“, – į komandos draugą kreipėsi linksmai nusiteikęs lenktynininkas Antanas Juknevičius, KREDA komandos ekipažui pirmajam įžengus į Vilniaus oro uosto keleivių pasitikimo salę.

Antrasis rezultatas iš visų lietuviškų ekipažų, besivaržiusių automobilių klasėje

Kirtęs paskutiniojo Dakaro ralio greičio ruožo finišo liniją, KREDA ekipažas fiksavo 19-ąją vietą, taip pagerindamas iki tol iškovotą 2021-ųjų Dakaro greičio ruožo poziciją ir fiksuodamas aukščiausią dienos rezultatą iš visų lietuviškų ekipažų. Toks pasirodymas lėmė, kad bendroje įskaitoje Antanas Juknevičius pagerino savo pozicijas ir pakildamas į 23-iąją vietą iš 2021-ųjų Dakaro galėjo „parsiskraidinti“ antrą geriausią rezultatą tarp visų automobilių ekipažų iš Lietuvos.

Kaip viena diena prabėgusios trys savaitės Arabijos pusiasalyje

Trys savaitės kupinos iššūkių, nuotykių, emocijų, kopų, smėlio, akmenynų, nuostabios gamtos, daugybės nudaužtų ratų, paklaidžiojimų, pasidarbavimo kastuvais perkasant smėlį ir valgant smėlio dulkes. Taip ta Dakaro istorija pasibaigė, užpildydama tuščius istorijos knygos puslapius. 12 etapų ir 7646 kilometrai, iš kurių daugiau nei 4000 kilometrų greičio ruožais įrėmintų trasų, Dakaro nuotykiu gyvenantiems nutrūktgalviams prabėgo kaip viena diena.

Penktadienį pasiekę 12-ojo greičio ruožo finišą ir iškilmingoje podiumo ceremonijoje atsiėmę bronzinius atminimo medalius, KREDA lenktynininkai su komanda Saudo Arabijoje užsibūti neketino. Jau šeštadienio popietę kartu su kitais lietuviais, dalyvavusiais Dakare, ir jų komandomis sėdo į lėktuvą ir po 5 valandų skrydžio pasiekė Tėvynės oro erdvę ir 24 laipsnių šilumą iškeitė į negailestingą šaltuką. Galiausiai, 23:30 Lietuvos laiku Dakaro pankais vadinami Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis po trijų savaičių iššūkio sugrįžo į Lietuvą.

Kaip 2021-ųjų Dakarą vertina lenktynininkai?

„Labai gerai vertinu mūsų pasirodymą ir rezultatą, nes toks automobilis kaip mūsų šiame Dakare buvo tik dar vienas. Galutinės įskaitos priekyje rikiuojasi vos 2 metų senumo automobiliai ir tris kartus, minimum, brangesni nei mūsų. Nėra nei vieno pigesnio nei mūsiškis, bet viskas yra tvarkoj, labai gerai žinom, su kuo reikia padirbėti. Praėjusiais metais turėjom planų atsinaujinti techniką, bet visus planus sujaukė, kaip ir visiems, pandemija, todėl planas perkeliamas į šiuos metus. Žiūrėsim, kas dedasi rinkoje ir galvosim. Nemanau, kad yra prasmės važiuoti su senu automobiliu, nes tada tiktai tolsi, daugiau ten kažko ir neišspausi. Mes tikėjomės, kad dar šiemet pavyks, bet kaip rodo šių metų Dakaro patirtis, nelabai ką ir gali išspausti,“ – pasakojo Antanas Juknevičius, pateikęs trumpą 2021-ųjų metų Dakaro apžvalgą.

„Negali žinoti, gal jis norės išbandyti jėgas „vienišių“ klasėje. Arūnas jau labai gerą pavyzdį parodė“, – nestokodamas humoro jausmo pridėjo komandos navigatorius Darius Vaičiulis, žaismingai apkabinęs per pečius bendražygį Antaną Juknevičių.

2021-ųjų Dakaro ralis sausio 3-15 dienomis antrą kartą vyko Saudo Arabijoje. KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas, 2021-iais, įveikęs 12-ąjį savo Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.