„Profesionalus automobilių sportas yra ta sporto šaka, kurios metu susidaro milžiniški kiekiai nebetinkamų naudoti automobilinių dalių. Panaudotos automobilių detalės, filtrai, alyva, tūkstančiai tonų sudilusių ir prakiurusių padangų – visa tai gali būti didelis taršos šaltinis tuo atveju, jeigu minėtos atliekos tvarkomos neatsakingai. Nebetinkamos naudoti automobilių dalys yra pavojingos, labai taršios, toksiškos ir ilgai gamtoje yrančios atliekos. Išmestų netinkamoje vietoje arba netinkamai tvarkomų tokių atliekų poveikis gamtai juntamas ilgus metus“, – sako „Žalvaris“ plėtros direktorius Paulius Repšys

Saudo Arabijoje ir Lietuvoje vadovaujamasi tais pačiais principais

Ateities mekos titulą pelniusį Neomą, kuris pasitiks Dakaro dalyvius po ilgų maratono dienų, ir Lietuvos širdies statusą turintį Kauną, kuriame veikia įmonė „Žalvaris“, skiria 4000 kilometrų, bet šiuose pasaulio kampeliuose varomąją jėgą reprezentuoja tas pats esminis principas – siekis eliminuoti aplinkoje paliekamą veiklos pėdsaką, surenkant ir priduodant atliekas savo srities profesionalams – atliekų tvarkytojams.

Viena didžiausių Lietuvoje pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovė„Žalvaris“, ne vienerius metus buvo Antano Juknevičiaus bendražygė Dakare, su kuriuo partnerystė atnaujinta prieš 2021-ųjų Dakarą. Bendradarbiavimo pagalba KREDA komanda gali išspręsti didžiąją dalį atliekų tvarkymo klausimų, prisidėti prie taršos mažinimo ir geru pavyzdžiu skatinti gamtos tausojimą.

Nerašytos gyvenimo Dakare taisyklės„Yra tokia keliaujanti vietinė „Žalvaris“ atstovybė, apsupta žalsvų automobilių, kiekviename Saudo Arabijoje įrengtame bivuake, kuriame turime atiduoti visas pavojingas atliekas. Yra toks pridavimo punktas, kuriame organizatoriai surenka bet kokius automobilyje panaudotus skysčius ir akumuliatorius. Visa kita kaupiame savo palaikymo sunkvežimyje“, – poilsio dieną Dakare pradėjęs edukacinę programą, padėsiančią išspręsti daugelio Dakaro aistruolių galvoje kirbantį klausimą, teigė Antanas Juknevičius.

Visos kitos automobilinės atliekos, kurių nesurenka organizatoriai, komandos mechanikai deda į palaikymo sunkvežimį ir grįžę į Lietuvą pristato bendrovei „Žalvaris“. KREDA komandos palaikymo sunkvežimyje galima rasti sulankstytų šakių, stabdžių diskų, šarnyrų, sankabų, variklio apsaugų ir dar daugelį kitų panaudotų automobilio dalių ir detalių, kurių negalima utilizuoti Saudo Arabijoje, kolekciją. Visas šis per Dakaro kelionę sukauptas turtas atiduodamas į patikimas „Žalvaris“ rankas, kuris su džiaugsmu priima laukiantį iššūkį, paversti automobilines atliekas kito gamyklinio ciklo produktu.

KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas, 2021-iais, pradėjęs savo 12-ąjį Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.