Spalio 21-22 dienomis Kuršėnų autodrome vyko pirmosios Baltijos šalyse visą parą trunkančios elektromobilių lenktynės „Enefit 24H EV Race“. Viena iš 11 lenktynėse dalyvavusių komandų – „Solitek Nova“, atstovaujanti pirmąjį Lietuvoje autonominės išmaniosios (elektros kaupimo sistemos) baterijos gamintoją. Po kvalifikacijos užėmusi antrąją vietą, komanda lenktynėse startavo užtikrintai, o po įtemptos kovos jose, strategiškai nurungusi savo pagrindinius konkurentus iškovojo čempionės titulą. 

„Enefit 24H EV Race“ lenktynių tikslas – ne maksimalus greitis, o per parą įveiktas didžiausias ratų skaičius. Norėdama tai pasiekti, kiekviena komanda turėjo strategiškai pasirinkti, kokiu optimaliu greičiu įveikti ratus, atsižvelgiant į elektros energijos sąnaudas trasoje ir sugaištamą laiką įkrovimo stotelėje bei keičiantis lenktynininkams.

Lenktynėse dalyvavusios „Solitek Nova“ komandos nariai, pasikeisdami visą parą vairavę „Tesla Model 3“ elektromobilį – Dakaro legenda ir automobilių sporto veteranas Antanas Juknevičius, Lietuvos ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionas Kęstutis Stasionis, žiedinių lenktynių entuziastas ir elektromobilių lenktynių čempionas Artūras Stelionis, tėčio pėdomis einantis Vytautas Stelionis bei automobilių sporto mėgėjas ir atsinaujinančių energijos sprendimų ekspertas Vidas Buzas.

„Solitek Nova“ komandos vadovas – Edvinas Kriščiūnas. 

Į pirmaujančias pozicijas išsiveržė nuo lenktynių pradžios 

Taktiškai pasirinkusi savo elektromobilio greitį ir valdydama elektros sąnaudas kiekvieno rato metu, „Solitek Nova“ į pirmąsias pozicijas išsiveržė jau trečią lenktynių valandą ir jų nebeužleido. Tiesa, stovėdama ir laukdama, kol iki reikiamos ribos pasikraus pirmoji lietuviška baterija, komanda užleisdavo vietą artimiausiems persekiotojams. Tačiau sugrįžusi į trasą, netrukus susigrąžindavo ir lyderio pozicijas. 

Kova virė iki paskutinės minutės

Likus kelioms valandoms iki lenktynių finišo pirmaujančios komandos turėjo priimti vieną itin svarbų strateginį sprendimą – kada atlikti paskutinį baterijos įkrovimą ir iki kokios ribos, kad iki finišo be sustojimo pavyktų įveikti kuo daugiau ratų bei tokiu būdu taktinėje kovoje nugalėtų tiesioginius konkurentus.

„Prieš paskutinį etapą atlikome daug skaičiavimų, remdamiesi per lenktynes sukauptais duomenimis ir savo prielaidomis. Turėjome įvertinti savo konkurentų greitį trasoje, galimą jo augimą dėl mūsų sustojimo ir išnaudojamą energijos kiekį atitinkamam ratų skaičiui. Taip pat reikėjo įvertinti ir dar kelis svarbius faktorius – mūsų baterijos likutį po pakrovimo ir mūsų tempą išvažiavus į paskutinį etapą. Tad turėjome surasti optimaliausią langą stojimui ir jo trukmei“, – komentavo A. Juknevičius. 

Pirmavusi „Solitek Nova“ paskutinį sustojimą atliko iki lenktynių pabaigos likus mažiau nei 1,5 valandos – šį veiksmą paskatino ką tik iš krovimo stotelės išvažiavęs tiesioginis oponentas. „Solitek Nova“ komanda savo elektromobilį krovė 5 min (iki 23 proc.) ir vairą lemiamam etapui patikėjo Kęstučiui Stasioniui.

Iki pat paskutinės minutės arši kova dėl pirmosios vietos vyko tarp trijų komandų, tačiau palaikydama reikiamą tempą „Solitek Nova“ komanda stabiliai „štampavo“ ratus, o kirsdama finišo liniją jų turėjo 619 – trimis daugiau nei tiesioginiai oponentai. 

„Džiaugiuosi, kad pavyko įrašyti „Solitek Nova“ komandos vardą į istorijos metraščius ir tapti pirmųjų Baltijos šalyse 24h trukusių elektromobilių lenktynių čempionais. To nebūtų pavykę be puikios komandos ir geros strategijos“, – po iškovotos pergalės kalbėjo A. Juknevičius.